قیمت خودرو در آخرین روز کاری اولین هفته مرداد، تغییر رویه داد تا عملکردی متفاوت نسبت به دیگر روزهای هفته را تجربه کند. اکنون با توجه به شرایط موجود، عرضه و تقاضا مهمترین متغیر مؤثر بر بازار خودرو خواهد بود و مسیر آن را در بلندمدت مشخص خواهد کرد. به نظر میرسد هفتههاست خودرو مسیر خود را از دلار جدا کرده و حداقل در شرایط کنونی، ارز خارجی را نباید متغیر چندان مهمی در بازار خودرو دانست.
قیمت خودروهای داخلی
با توجه به قیمتهای اعلامی وبسایت کارنامه، قیمت تمام خودروهای داخلی (ایران خودرو و سایپا)، امروز، 4 مرداد 1402، بدون هیچ استثنایی روند افزایشی در پیش گرفتهاند.
کوییک دندهای S، تنها نماینده حاضر در خط تولید سایپاست که امروز شامل افزایش قیمت شد. این خودرو با 9 میلیون تومان افزایش با قیمت 345 میلیون تومان در بازار آزاد در حال معامله است.
پژو 206 تیپ 2، اقتصادیترین محصول ایران خودرو، با 10 میلیون تومان افزایش، با قیمت نهایی 485 میلیون تومان در بازار امروز معامله میشود.
سمند سورن پلاس، سدان نسبتاً محبوب ایران خودرو امروز با 20 میلیون تومان افزایش قیمت رتبه دوم افزایش قیمت را بین محصولات ایران خودرو کسب کرد تا با قیمت پایانی 570 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شود.
تارا اتوماتیک، لوکسترین سدان اتوماتیک ایران خودرو با 23 میلیون تومان افزایش قیمت، پرچمدار بیشترین افزایش قیمت در بین خودروهای داخلی شد. این محصول امروز با قیمت نهایی 771 میلیون تومان در بازار آزاد حاضر شد.
قیمت خودروهای مونتاژی
بازار خودروهای مونتاژی هم در رقابت با خودروهای داخلی عقب نماند و برخی محصولات نظیر لاماری ایما پیشتاز رالی امروز بازار خودرو شدند.
لاماری ایما، محصولی که همیشه بیشترین نوسان را بین خودروهای مونتاژی داشته است، امروز با 50 میلیون تومان افزایش قیمت در بازار آزاد با قیمت یک میلیارد و 800 میلیون تومان معامله میشود.
خودروی جکs5 اتوماتیک، دیگر مونتاژی است که رشد قیمت را تجربه کرد. این محصول با سال تولید 1400 امروز با پنج میلیون تومان افزایش، با قیمت نهایی یک میلیارد و 265 میلیون تومان در بازار آزاد حاضر شد.
0 دیدگاه