بر اساس آنچه که دو خودروساز بزرگ کشور از اطلاعات و صورتهای مالی خود طی ٩ ماهه سال جاری اعلام کرده و در کدال منتشر شده است، نشان میدهد که هر چند اوضاع عملکردی خودروسازان هنوز مطلوب نیست، اما در مسیر بهبود قرار گرفته و سیاستهای پیش گرفته شده توسط مجموعه این خودروسازان، موثر واقع شده و ادامه آن میتواند سهامداران را به سوددهی در آینده امیدوار کند.
در حقیقت میتوان گفت برنامهریزی و اقدامات خودروسازان در جهت کاهش زیاندهی، تاثیر مشهودی در این زمینه داشته و منجر به کاهش زیانها شده است.
صورتهای مالی 9 ماهه امسال گروه صنعتی ایرانخودرو حکایت از این دارد که زیان ناخالص این شرکت از بالغ بر ١٩6 هزار میلیارد ریال در ٩ ماهه ١4٠٢ به حدود ١١ هزار و ٢5٨ میلیارد ریال رسیده و بدین ترتیب کاهش 94 درصدی زیان ناخالص در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته را تجربه کرده است.
صورتهای مالی گروه خودروسازی سایپا در ٩ ماهه امسال بیانگر این است که زیان ناخالص این شرکت امسال بالغ بر ٨١45 میلیارد ریال بوده که به نسبت زیان ناخالص این شرکت در صورتهای مالی ٩ ماهه سال گذشته معادل 4٧ هزار و 56٩ میلیارد ریال، ٨٣ درصد کاهش زیان داشته است.
زیان عملیاتی 9 ماهه گروه صنعتی ایرانخودرو در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته، کاهش 58 درصدی را تجربه کرده و ٨٢6 میلیون ریال به ٣4٨ میلیون ریال رسیده است.
از سوی دیگر زیان خالص 9 ماهه امسال (زیان هر سهم- ریال) کاهش 42 درصدی داشته که منجر به کاهش زیان به ازای هر سهم و رسیدن عدد زیان هر سهم به 575 ریال شده است.
زیان خالص هر سهم گروه صنعتی ایرانخودرو در ٩ ماهه سال گذشته ٩٩٩ ریال بوده است.
زیان عملیاتی ٩ ماهه گروه خودروسازی سایپا در مقایسه با دوره مشابه سال ١4٠٢، کاهش ٣٠ درصدی را ثبت کرده است و از ٣٧٧ میلیون ریال به ٢6٣ میلیون ریال رسیده است.
اما زیان خالص هر سهم در گروه خودروسازی سایپا، در صورتهای مالی ٩ ماهه امسال نسبت به سال گذشته، بیشتر شده است. در حالیکه زیان خالص هر سهم در ٩ ماهه سال گذشته 5٠4 ریال بوده امسال ٧٠6 ریال است و بدین ترتیب 4٠ درصد افزایش زیاندهی داشته است.
0 دیدگاه