خودروی له شده زیر تانک روسی چه بود؟ له شده زیر تانک روسی چه بود؟

خودرو برتر: حتما ویدیویی را که در آن یک خودروی اوکراینی زیر تانک له شد و راننده آن سالم ماند را دیده‌اید. همان ویدیو که واکنش و تحسین پلیس راهور ایران را درباره مقاومت بدنه آن به دنبال داشت. اما این خودرو چه نام دارد و متعلق به کدام شرکت است؟
خودروی له شده زیر تانک روسی چه بود؟ له شده زیر تانک روسی چه بود؟
دیگران چه می خوانند:
به گزارش خودرو برتر:
علی آبشناس-به گزارش شمانیوز:  ویدیویی از صحنه زیر گرفتن یک خودرو در اوکراین توسط تانک روسی چند روزی است که در شبکه ها و سایت ها دست به دست می‌شود. نکته ای که این ویدیو داشت مقاومت بالای بدنه خودرو بود که باعث شد راننده سالم بماند. استحکام خودرویی که بهانه ای شد تا سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا بار دیگر ایمنی خودروهای داخلی را مورد نقد قرار دهد و از استحکام بالا و ایمنی خودرویی که زیر تانک له شد تمجید کند.
 
کیفیت ویدیوها و تصاویر منتشر شده از این حادثه به قدری پایین است که به سختی می‌توان تشخیص داد چه خودرویی در این حادثه آسیب دیده است. اما با بررسی جزء به جزء قطعات سالم مانده آن می‌توان فهمید خودرویی که زیر تانک له شده، لادا پریورا (Lada Priora) است. در نخستین ویدیویی که از این حادثه منتشر شده، تنها می‌توان فرم کلی چراغ‌های عقب و محل جانمایی پلاک که روی در صندوق است و یک قطعه کرومی بالای آن قرار دارد را تشخیص داد. اما در تصاویر دیگری که هنگام نجات راننده آن تهیه شده، می‌توان جزییات بیشتری را تشخیص داد.
 
طرح رینگ‌ها، خط اصلی بدنه، محل قرارگیری و شکل درِ باک، راهنمای روی گلگیر جلو و محل جانمایی دستگیره‌ها، همگی با لادا پریورا همخوانی دارد.
 
لادا پریورا یک خودروی روسی است که برای اولین بار در سال 2007 در سه کلاس بدنه، سدان، هاچ‌بک و استیشن معرفی و تولید شد و نسخه موجود در این حادثه، از نوع سدان بود. لادا پریورا در حقیقت همان لادا 110 است که از سال 1995 تا سال 2005 (تولید این خودرو در مصر تا سال 2015 ادامه داشت) در این شرکت روسی تولید می‌شد.
 
لادا پریورا در سال 2007 در موسسه تست تصادف روسیه (ARCAP) مورد آزمایش قرار می‌گیرد و امتیاز بسیار ضعیف یک ستاره را دریافت می‌کند. هر چند بعدها فاز دوم این خودرو امتیاز بیشتری از این موسسه دریافت می‌کند، اما باید به این موضوع اشاره کرد که روش آزمایش‌های تصادف در این موسسه روسی به کلی با موسسه یورو انکپ (EuroNCAP) متفاوت است.
 
لادا پریورا سال 2018 به کلی از چرخه تولید خارج شد و جای خود را به مدل مدرن‌تر لادا وستا داد و در طول دوره تولیدش هرگز در موسسه معتبری که بتواند معیاری دقیق از ایمنی در اختیار ما قرار دهد مورد آزمایش قرار نگرفت. با این حال نتایج تست روسی این خودرو به اندازه‌ای ضعیف هست که زنده ماندن راننده حادثه اخیر را ناشی از اقبال خوشش بدانیم، نه استحکام و ایمنی خودرویی که بر آن سوار بود.

خودروی له شده زیر تانک روسی چه بود؟ له شده زیر تانک روسی چه بود؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟